Julbak



Sista bilden tog jag bara för att jag blev så himla nöjd med snöbollarna bakom tvn, supermysigt :)

Vad har jag bakat? :
Snöbollar (vit choklad, kokos och citronsaft)
Gör såhär: Smält 200 g vit choklad i antingen vattenbad eller micron, ag gjorde i micron. Sen balndar du choklad och kokos, ca 2,5 dl, droppa i citronsaft efter smak. Låt stelna en liten stund i kylen, efter det rullar du dom i små bollar och rullar dom i kokos. Förvaras i kyl.

Chokladfudge (mörk blockchoklad, 4 dl socker, 2 dl grädde och 100 g smör, sen hällde jag i mandlar.)
Gör såhär: Smält först grädde, smör och söcker i en kastrull, koka sedan på svag värme i ca 5 min. Sen häller du i choklad och mandlar eller nötter. Låt svalna i formen en stund innan du lägger i den i kylen. Låt den stelna i 2-4 timmar eller under natten.
Chokladhjärtarna är fudgen, blev sjukt mycket smet så jag använde min lilla fantasi.



Lite fina jullåtar bjuder jag på med :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0